Alapok a keresőoptimalizáláshoz

A Pécsett működő Bognár Stúdió közismerten a a keresőoptimalizálás specialistája.

Ehhez persze a cégnek szüksége volt arra, hogy 2006-ban megnyerje az Első Magyar Keresőoptimalizálós (SEO) Versenyt, melyet a „pillangószív” szóra írtak ki és azóta is előkelő helyeken szerepeljen mind a saját, mind az ügyfelei honlapjával a Google keresőtábláján.

A Bognár Stúdió aligha nevezhető irigy társaságnak, hiszen folyamatos ismeretterjesztő munkát is végez, például a SEO legáltalánosabb fogalmairól. Ilyen például a kulcsszó értelmezése.

A kulcsszó (vagy kulcskifejezés) az üzleti szempontból legfontosabb fogalom vagy terméknév, amelynek keresőkbe történő beütésére a látogató a honlapon releváns találatot kap.

A székeket gyártó iparos számára nincs is fontosabb szó a világon, mint a szék, a fotel vagy urambocsá’ a hokedli. Attól függően, hogy a példában szereplő iparosunk mit is szeretne eladni.

Bognár László, a cég tulajdonos ügyvezetője szerint sokak szemében a SEO, a keresőoptimalizálás, a weboptimalizálás – újabban google seo-nak is mondják -, valamilyen számítástechnikai trükk, amit nyilvánvalóan számítástechnikusokra kell bízni.

Ezt a tévedést majd akkor fogja felismerni valaki, amikor a konkurensei, amelyek a marketinget, a korszerű marketinges gondolkozást állították online marketing tevékenységük középpontjába, sorra előzik meg a keresőkben és a piacon is.

(Persze nem kizárt, hogy mondjuk egy számítástechnikai mérnök szemlélete ne lehetne marketinggel átitatott.)

Tehát a keresőoptimalizálás egy-egy cég online marketing munkájának a része, s annak cél- és eszközrendszerének kimunkálása nem egy fél délelőttre szabott, és nem is számítástechnikusi feladat!

Ebből következően az internet marketing, a web seo nem lehet ingyenes tevékenység, amelyet nem csak hogy ingyen, hanem akcióban, sőt részletre adhatnánk természetesen örök garanciával – folytatja a Bognár Stúdió vezetője.

Persze ahhoz, hogy honlapunkra rátaláljanak a látogatók, a keresőoptimalizáláson, SEO-on túl más eszközeink is vannak. Ilyen lehet a gerillamarketing, a hír, a baráti vagy szakmai linkcsere, a linkgyűjtő helyekről kért link és az online reklám is (AdWords).

Akit a téma jobban érdekel, az igen hasznos tanácsokat kaphat a Bognár Stúdió szakmai blogjában, például itt: > A keresőoptimalizálás alapjai

“Alapok a keresőoptimalizáláshoz” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. A keresőoptimalizálás során az URL-ek kialakításának is kiemelt szerepe van. Érdemes átgondolnunk az URL-ek és a domain név viszonyát.

  2. A keresőoptimalizálás részeként foglalkozhatunk az úgynevezett mélylinkek számának növelésével, mélylink generálással. Itt is igaz lehet a régi bölcs mondás: sokszor a kevesebb több! – Minőségi linképítés, a linkhivatkozások, a linkek minősége is javítják webegységünk elérésének esélyeit.

Hozzászólás a(z) Mélylink szerepe bejegyzéshez Kilépés a válaszból

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>