Azért nem kell mindjárt megijednünk, ezek a gerillák nem használnak éles lőszert, se nehéztűzérséggel, se könnyű fegyverzettel nem rendelkeznek – már ha a marketinget nem tartjuk ilyesminek -, hanem békés jelmondatokkal közelítenek a blogolvasókhoz.
Például ezt olvashatjuk a gerilla.reblog oldalon:
„A modern gerilla fegyvere az online tudás. Ennek megszerzése, szétosztása a mai gerilla feladata. Legyen tehát gerillamarketing. S lő(n)! „
Na, de mi is az a gerillamarketing?
A legegyszerűbb megfogalmazást egy online marketinggel foglalkozó honlap gerillamarketing oldalán – a Bognár Stúdióén – találjuk, főcímként:
„Gerillamarketing – a hatékony, olcsó, kreatív marketing”
Egy másik blogban (gerillamarketing.blog.hu) azt olvashatjuk definícióként:
„A gerillamarketing a meghökkentés művészete”
Ha megfigyeljük, akkor tengernyi gerilla névre hallgató, vagy legalábbis ezt a fogalmat is tartalmazó blogra, webegységre bukkanhatunk.
Ráadásul néhányban ugyanazon blogíró klaviatúrájáról szállnak föl a gondolatok, bár mindenütt más és más központi gondolatisággal, menürendszerrel.
Gerillamarketing az online marketingben
Az ok egyszerű. Az online marketinggel foglalkozó számára fontos, hogy jelen legyen a közösségi terek fórumain.
Célja, hogy megismerje a platformok, blogszolgáltatók, közösségi bloghelyek tartalmi és technikai feltételeit, minőségét, közönségét. Elvégre ha megkérdezik tőle, hogy egy adott vállalkozásnak, intézménynek mi volna a legjobb megoldás céljai eléréséhez a blogoszférában, akkor tudjon válaszolni.
Másfelől a különböző helyeken lévő buborékokban is szeretjük elszórni gondolataink magjait, szeretjük megmutatni magunkat és akár új ügyfelek szerzése is a szemünk előtt lebeghet.
Íme, a példa egy gerilla-családra. Vagyis egyetlen szerző négy „gerillás” megjelenése az interneten. Az pedig természetes, hogy pécsi szerzőtől vesszük a példát!
A gerilla szó összeköti a szerző különböző, jelenlétét fémjelző webegységeit, amelyek jellemzően blogok. Ám azt is láthatjuk, hogy a tartalmi célok másmilyenek. Idomulnak a közeghez, amelyben lélegzetet vesznek és szólásra emelkednek – és olvassák mások bejegyzéseit is.
Íme, egy csokorra való gerilla-blog:
Gerillamarketing
Gerillamarketing blog
Gerilla Reblog
Azért nem kell mindjárt megijednünk, ezek a gerillák nem használnak éles lőszert, se nehéztűzérséggel, se könnyű fegyverzettel nem rendelkeznek – már ha a marketinget nem tartjuk ilyesminek -, hanem békés jelmondatokkal közelítenek a blogolvasókhoz.
Például ezt olvashatjuk a gerilla.reblog oldalon:
„A modern gerilla fegyvere az online tudás. Ennek megszerzése, szétosztása a mai gerilla feladata. Legyen tehát gerillamarketing. S lő(n)! „
Na, de mi is az a gerillamarketing?
A legegyszerűbb megfogalmazást egy online marketinggel foglalkozó honlap gerillamarketing oldalán – a Bognár Stúdióén – találjuk, főcímként:
„Gerillamarketing – a hatékony, olcsó, kreatív marketing”
Egy másik blogban (gerillamarketing.blog.hu) azt olvashatjuk definícióként:
„A gerillamarketing a meghökkentés művészete”
Ha megfigyeljük, akkor tengernyi gerilla névre hallgató, vagy legalábbis ezt a fogalmat is tartalmazó blogra, webegységre bukkanhatunk.
Ráadásul néhányban ugyanazon blogíró klaviatúrájáról szállnak föl a gondolatok, bár mindenütt más és más központi gondolatisággal, menürendszerrel.
Gerillamarketing az online marketingben
Az ok egyszerű. Az online marketinggel foglalkozó számára fontos, hogy jelen legyen a közösségi terek fórumain.
Célja, hogy megismerje a platformok, blogszolgáltatók, közösségi bloghelyek tartalmi és technikai feltételeit, minőségét, közönségét. Elvégre ha megkérdezik tőle, hogy egy adott vállalkozásnak, intézménynek mi volna a legjobb megoldás céljai eléréséhez a blogoszférában, akkor tudjon válaszolni.
Másfelől a különböző helyeken lévő buborékokban is szeretjük elszórni gondolataink magjait, szeretjük megmutatni magunkat és akár új ügyfelek szerzése is a szemünk előtt lebeghet.
Íme, a példa egy gerilla-családra. Vagyis egyetlen szerző négy „gerillás” megjelenése az interneten. Az pedig természetes, hogy pécsi szerzőtől vesszük a példát!
A gerilla szó összeköti a szerző különböző, jelenlétét fémjelző webegységeit, amelyek jellemzően blogok. Ám azt is láthatjuk, hogy a tartalmi célok másmilyenek. Idomulnak a közeghez, amelyben lélegzetet vesznek és szólásra emelkednek – és olvassák mások bejegyzéseit is.
Íme, egy csokorra való gerilla-blog:
Gerillamarketing
Gerillamarketing blog
Gerilla Reblog