A Pécsett működő Bognár Stúdió közismerten a a keresőoptimalizálás specialistája.
Ehhez persze a cégnek szüksége volt arra, hogy 2006-ban megnyerje az Első Magyar Keresőoptimalizálós (SEO) Versenyt, melyet a „pillangószív” szóra írtak ki és azóta is előkelő helyeken szerepeljen mind a saját, mind az ügyfelei honlapjával a Google keresőtábláján.
A Bognár Stúdió aligha nevezhető irigy társaságnak, hiszen folyamatos ismeretterjesztő munkát is végez, például a SEO legáltalánosabb fogalmairól. Ilyen például a kulcsszó értelmezése.
A kulcsszó (vagy kulcskifejezés) az üzleti szempontból legfontosabb fogalom vagy terméknév, amelynek keresőkbe történő beütésére a látogató a honlapon releváns találatot kap.
A székeket gyártó iparos számára nincs is fontosabb szó a világon, mint a szék, a fotel vagy urambocsá’ a hokedli. Attól függően, hogy a példában szereplő iparosunk mit is szeretne eladni.
Bognár László, a cég tulajdonos ügyvezetője szerint sokak szemében a SEO, a keresőoptimalizálás, a weboptimalizálás – újabban google seo-nak is mondják -, valamilyen számítástechnikai trükk, amit nyilvánvalóan számítástechnikusokra kell bízni.
Ezt a tévedést majd akkor fogja felismerni valaki, amikor a konkurensei, amelyek a marketinget, a korszerű marketinges gondolkozást állították online marketing tevékenységük középpontjába, sorra előzik meg a keresőkben és a piacon is.
(Persze nem kizárt, hogy mondjuk egy számítástechnikai mérnök szemlélete ne lehetne marketinggel átitatott.)
Tehát a keresőoptimalizálás egy-egy cég online marketing munkájának a része, s annak cél- és eszközrendszerének kimunkálása nem egy fél délelőttre szabott, és nem is számítástechnikusi feladat!
Ebből következően az internet marketing, a web seo nem lehet ingyenes tevékenység, amelyet nem csak hogy ingyen, hanem akcióban, sőt részletre adhatnánk természetesen örök garanciával – folytatja a Bognár Stúdió vezetője.
Persze ahhoz, hogy honlapunkra rátaláljanak a látogatók, a keresőoptimalizáláson, SEO-on túl más eszközeink is vannak. Ilyen lehet a gerillamarketing, a hír, a baráti vagy szakmai linkcsere, a linkgyűjtő helyekről kért link és az online reklám is (AdWords).
Akit a téma jobban érdekel, az igen hasznos tanácsokat kaphat a Bognár Stúdió szakmai blogjában, például itt: > A keresőoptimalizálás alapjai
Kapcsolódó írásunk:
Gerillák a weben
Frissítve: 2022.01.16.
URL szerepe
A keresőoptimalizálás során az URL-ek kialakításának is kiemelt szerepe van. Érdemes átgondolnunk az URL-ek és a domain név viszonyát.
Mélylink szerepe
A keresőoptimalizálás részeként foglalkozhatunk az úgynevezett mélylinkek számának növelésével, mélylink generálással. Itt is igaz lehet a régi bölcs mondás: sokszor a kevesebb több! – Minőségi linképítés, a linkhivatkozások, a linkek minősége is javítják webegységünk elérésének esélyeit.