Érték a marketing. Az érték alapvető fogalma a marketingben az emberi igény. Az alapvető emberi szükségletek magukban foglalhatják az ételt, a menedéket, a hozzátartozást, a szeretet és az önkifejezést. A kultúra és az egyéni személyiség egyaránt alakítja át az emberi igényeket az úgynevezett vágyakban. Amennyiben a szükségleteket a vásárlóerő támogatja, azok igényekké válnak .
A fogyasztók kívánságainak és erőforrásainak (pénzügyi képességeinek) köszönhetően olyan termékeket és szolgáltatásokat igényelnek, amelyek olyan előnyökkel járnak, amelyek a legnagyobb értéket és elégedettséget jelentik.
Az érték négy típusra bontható: funkcionális érték , monetáris érték , társadalmi érték és pszichológiai érték . Az értékforrások nem minden fogyasztó számára egyformán fontosak. Az érték fontossága a fogyasztótól és a vásárlástól függ. Az értékeket mindig a fogyasztó szemével kell meghatározni.
A funkcionális érték típusába az ajánlat tartozik, más szóval egy ajánlatot nyújt az ügyfél számára. A pénzügyi értéknél a kifizetett ár és annak függvénye áll szemben, a többi ajánlattal. Ez az érték kompromisszumra hív fel más értékeket és a monetáris költségeket. A társadalmi érték, annak a mértéke, hogy egy termék birtoklása vagy egy szolgáltatás igénybevétele lehetővé teszi a fogyasztó számára, hogy kapcsolatba lépjen másokkal. A pszichológiai érték megmutatja, hogy egy termék meddig engedi a fogyasztóknak, hogy kifejezzék, vagy jobban érezzék magukat.
Ahhoz, hogy egy vállalkozás értéket nyújtson ügyfeleinek, mérlegelnie kell az úgynevezett teljes piaci ajánlatot. Ez magában foglalja a szervezet hírnevét, az alkalmazottak képviseletét, a termék előnyeit és a technológiai jellemzőket, összehasonlítva a versenytársak piaci ajánlataival és áraival. Az érték tehát úgy határozható meg, mint egy vállalkozás piaci ajánlatainak a versenytársakhoz viszonyított kapcsolata.
A marketing értékét kvalitatív és mennyiségi mérésekkel is meghatározhatjuk. Minőségi oldalról az érték az észlelt nyereség, amelyet az egyén érzelmi, mentális és fizikai állapota, valamint különféle társadalmi, gazdasági, kulturális és környezeti tényezők alkotnak. Kvantitatív oldalról az érték a tényleges nyereség, amelyet pénzügyi számok, százalékok és forintok/dollárok alapján mérnek .
Ahhoz, hogy egy szervezet értéket nyújtson, javítania kell az érték-költség arányt. Amennyiben egy szervezet magas értéket szolgáltat magas áron, akkor az érzékelhető érték alacsony lehet. Feltéve, hogy magas értéket kínál alacsony áron, akkor az érzékelt érték magas lehet. A magas észlelt érték elérésének kulcsa az, hogy az egyes személyekhez vagy szervezetekhez hozzáadott értéket tulajdonítsunk, arra késztetve őket, hogy úgy gondolják, hogy az ön által felajánlott feladatok meghaladják a várakozásokat, továbbá segítik őket egy probléma megoldásában, mármint megoldást kínálnak, eredményeket adnak és boldoggá teszik őket.
Számos sikeres cég alapvető üzleti stratégiája az ügyfélérték megteremtése. Az ügyfél értéke abban a meggyőződésben rejlik, hogy az ár nem az egyetlen dolog, ami számít. Olyan üzletet kell kezelni, amely a termelési költségekre és az ügyfél árára összpontosít, mintha csak ár szerint differenciált árut biztosítana. Kiváló lehetőség, ha az ügyfélkapcsolatokon és a szolgáltatáson alapuló marketingstratégiákat alkalmaznak, amelyeknél nehezebb a versenyt replikálni. Példaként szolgál, hogy a Southwest Airlines nem kínál hozzárendelt helyeket, étkezést vagy repülési filmeket. Ehelyett megtartja azt, amit ígér, vagyis az időben történő távozás. A „szolgáltatási érték” felmérések során a Southwest rendszeresen veri a teljes szolgáltatást nyújtó légitársaságokat, mint például az American Airlinest, amely valóban luxusokat nyújt, mint például a filmeket és az ételeket a kiválasztott hosszú távú járatokon.
A SZALAKÓTA Program egyéni, kisközösségi termékkészítőknek, ezermestereknek, alternatív művészeknek stb. nyújt jogi, adóügyi és pénzügyi vállalkozási tanácsadást térítésmentesen, vagy jelképes díjazásért, – a kezdetektől egészen az önálló vállalkozóként való működés szintjéig.
A program elsősorban a következő földrajzi területekről lehet csatlakozni: Nyugat-Dunántúl (Vas megye, Zala megye, Győr-Moson-Sopron megye) Közép-Dunántúl (Fejér megye, Veszprém megye, Komárom-Esztergom megye) Dél-Dunántúl (Somogy megye, Tolna megye, Baranya megye). Természetesen lehetőség van Magyarország más területeiről is jelentkezni, csatlakozni.
A további részletek felől tájékozódjon a program honlapján: www.szalakota.hu.
Ezen cikk a VELARI Nonprofit Kft. “Termelési és értékesítési hálózat fejlesztése” elnevezésű projekt részeként, – a Széchenyi 2020 – GINOP-5.1.3-16 projekt keretében az EU és Magyarország Kormánya támogatásával valósult meg.
—
Ezt a tartalmat támogatott formában helyeztük el. A Szerkesztőség.hu tartalom kihelyezéséről és a tartalomszolgáltatásról bővebben itt:
Támogatott tartalom
Érték a marketing. Az érték alapvető fogalma a marketingben az emberi igény. Az alapvető emberi szükségletek magukban foglalhatják az ételt, a menedéket, a hozzátartozást, a szeretet és az önkifejezést. A kultúra és az egyéni személyiség egyaránt alakítja át az emberi igényeket az úgynevezett vágyakban. Amennyiben a szükségleteket a vásárlóerő támogatja, azok igényekké válnak .
A fogyasztók kívánságainak és erőforrásainak (pénzügyi képességeinek) köszönhetően olyan termékeket és szolgáltatásokat igényelnek, amelyek olyan előnyökkel járnak, amelyek a legnagyobb értéket és elégedettséget jelentik.
Az érték négy típusra bontható: funkcionális érték , monetáris érték , társadalmi érték és pszichológiai érték . Az értékforrások nem minden fogyasztó számára egyformán fontosak. Az érték fontossága a fogyasztótól és a vásárlástól függ. Az értékeket mindig a fogyasztó szemével kell meghatározni.
A funkcionális érték típusába az ajánlat tartozik, más szóval egy ajánlatot nyújt az ügyfél számára. A pénzügyi értéknél a kifizetett ár és annak függvénye áll szemben, a többi ajánlattal. Ez az érték kompromisszumra hív fel más értékeket és a monetáris költségeket. A társadalmi érték, annak a mértéke, hogy egy termék birtoklása vagy egy szolgáltatás igénybevétele lehetővé teszi a fogyasztó számára, hogy kapcsolatba lépjen másokkal. A pszichológiai érték megmutatja, hogy egy termék meddig engedi a fogyasztóknak, hogy kifejezzék, vagy jobban érezzék magukat.
Ahhoz, hogy egy vállalkozás értéket nyújtson ügyfeleinek, mérlegelnie kell az úgynevezett teljes piaci ajánlatot. Ez magában foglalja a szervezet hírnevét, az alkalmazottak képviseletét, a termék előnyeit és a technológiai jellemzőket, összehasonlítva a versenytársak piaci ajánlataival és áraival. Az érték tehát úgy határozható meg, mint egy vállalkozás piaci ajánlatainak a versenytársakhoz viszonyított kapcsolata.
A marketing értékét kvalitatív és mennyiségi mérésekkel is meghatározhatjuk. Minőségi oldalról az érték az észlelt nyereség, amelyet az egyén érzelmi, mentális és fizikai állapota, valamint különféle társadalmi, gazdasági, kulturális és környezeti tényezők alkotnak. Kvantitatív oldalról az érték a tényleges nyereség, amelyet pénzügyi számok, százalékok és forintok/dollárok alapján mérnek .
Ahhoz, hogy egy szervezet értéket nyújtson, javítania kell az érték-költség arányt. Amennyiben egy szervezet magas értéket szolgáltat magas áron, akkor az érzékelhető érték alacsony lehet. Feltéve, hogy magas értéket kínál alacsony áron, akkor az érzékelt érték magas lehet. A magas észlelt érték elérésének kulcsa az, hogy az egyes személyekhez vagy szervezetekhez hozzáadott értéket tulajdonítsunk, arra késztetve őket, hogy úgy gondolják, hogy az ön által felajánlott feladatok meghaladják a várakozásokat, továbbá segítik őket egy probléma megoldásában, mármint megoldást kínálnak, eredményeket adnak és boldoggá teszik őket.
Számos sikeres cég alapvető üzleti stratégiája az ügyfélérték megteremtése. Az ügyfél értéke abban a meggyőződésben rejlik, hogy az ár nem az egyetlen dolog, ami számít. Olyan üzletet kell kezelni, amely a termelési költségekre és az ügyfél árára összpontosít, mintha csak ár szerint differenciált árut biztosítana. Kiváló lehetőség, ha az ügyfélkapcsolatokon és a szolgáltatáson alapuló marketingstratégiákat alkalmaznak, amelyeknél nehezebb a versenyt replikálni. Példaként szolgál, hogy a Southwest Airlines nem kínál hozzárendelt helyeket, étkezést vagy repülési filmeket. Ehelyett megtartja azt, amit ígér, vagyis az időben történő távozás. A „szolgáltatási érték” felmérések során a Southwest rendszeresen veri a teljes szolgáltatást nyújtó légitársaságokat, mint például az American Airlinest, amely valóban luxusokat nyújt, mint például a filmeket és az ételeket a kiválasztott hosszú távú járatokon.
A SZALAKÓTA Program egyéni, kisközösségi termékkészítőknek, ezermestereknek, alternatív művészeknek stb. nyújt jogi, adóügyi és pénzügyi vállalkozási tanácsadást térítésmentesen, vagy jelképes díjazásért, – a kezdetektől egészen az önálló vállalkozóként való működés szintjéig.
A program elsősorban a következő földrajzi területekről lehet csatlakozni: Nyugat-Dunántúl (Vas megye, Zala megye, Győr-Moson-Sopron megye) Közép-Dunántúl (Fejér megye, Veszprém megye, Komárom-Esztergom megye) Dél-Dunántúl (Somogy megye, Tolna megye, Baranya megye). Természetesen lehetőség van Magyarország más területeiről is jelentkezni, csatlakozni.
A további részletek felől tájékozódjon a program honlapján: www.szalakota.hu.
Ezen cikk a VELARI Nonprofit Kft. “Termelési és értékesítési hálózat fejlesztése” elnevezésű projekt részeként, – a Széchenyi 2020 – GINOP-5.1.3-16 projekt keretében az EU és Magyarország Kormánya támogatásával valósult meg.
—
Ezt a tartalmat támogatott formában helyeztük el. A Szerkesztőség.hu tartalom kihelyezéséről és a tartalomszolgáltatásról bővebben itt:
Támogatott tartalom